2012. július 12., csütörtök

A halacska aki nem szereti a vizet 1.

Hunor március 05-én született, a halak jegyében. Keresztlányom rák és imádja a vizet, minden formában. A rokoni szálak függvényében gondoltam nálunk sem lesz gond. Rossz következtetést vontam le. Az én gyermekem imádja a vizet, kiönteni, pancsolni vele a mosogatónál vagy bármilyen csapnál. Odáig van a szökőkutakért, a homokozóhoz nem győzzük hordani a vizet, a kerti veteményest és mindent is amit nem kéne boldogan megöntöz. ( Mirci cica kapott néhány bunda mosást mikor szétterülve az árnyékban szunyókált én pedig a kert másik felében tevékenykedtem. Ezért, ha a  cica  szundikálásra vágyik átsétál a szomszéd kertbe, általunk jól látható de el nem érhető helyre és ott pihen.)

Esti fürdetés sutáéknál:  Gyermekem hosszas könyörgés után közelít a kádhoz, lábával érinti a habot, már sikít, vegyél ki fürödtem, kész vagyok. Ha mégis bemerészkedik, játékokkal felszerelkezve akkor sem érheti arcát, felkarját víz, mert kiabál töröljük le. Az hogy több könnycsepp gurul végig az arcán mint fürdővíz csepp, az nem érdekli.


Két hete nagypapáéknál voltuk. Szuper idő, unokatesók, keresztapa, nagyszülők mindenki a vízben, ő nem ő csak kintről szemlélődött. Sokadik fürdőzés alkalmával felmászott a lépcsőn és benézett a pancsolókhoz, akik ilyenkor szoborrá változtak, nehogy egy kósza vízcsepp is rá hulljon a legkisebbre. De nem voltak elég óvatosak, vagy Hunor mászott gyorsabban a létrán mint addig, megtörtént a baj. Éktelen sírással kiabálással követelte a törölközőt. Nagyszülők kitértek a hitükből, több ágon visszamenően horgászfamília, vízimádók, vízparti a nyaraló, az összes unoka alig várja mikor állítják fel a medencét, és ez az apróság, ez ellenáll hadakozik a hagyomány ellen..................

3 éve csak azt hallom, ez a gyerek tiszta apja, kiköpött nagyapja. Most megfordult a mondás. Ez a gyerek tiszta anyja.............A fürdőzést én sem szeretem, lehet az strand vagy házi medence, a sok víz taszít ,félelmet kelt bennem. Egy kivétel azért van. Ez a meleg gyógyvízes medence. Rekkenő hőség, kopogó fagy, tomboló szélvihar, a  gyógyfürdőzést mindig kedvelem. Hunor ezt még nem próbálta, remélem ősszel vagy télen sort kerítünk rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése