2011. december 21., szerda

Aranygaluska sutacica módra

Terveztem már régóta, milyen jó lenne sütni aranygaluskát. Rengeteg szakácskönyvem van, mégis kutatni kellett a receptet. Reggeli után be is dagasztottam a tésztát, 1 órát kell pihentetni ez tetszik, addig elintézzük a vásárlást. Felöltözünk, kisebb alkudozások kapcsán. Milyen autókat vigyünk magunkkal, és egy állatot,  kamiont, és fehérkét is (ő egy fekete bárány) és szorongatja a kukoricapelyhes tálat is. A nasi győz tálastól, minden más marad. Én már a kapuban toporgok, Hunor vánszorog és majszolja a rágcsát, 1 lépés 1 falat, közben harkályunk is megérkezik, kopogtat serényen a diófán.  A kapuban ragadunk, csodáljuk a madarat, milyen kitartóan vájja csőrét a kemény fába. Végre indulhatunk, gyorsan tekerek, mert 20 perc múlva felébred a sütink. -Anya, nem jó gyorsan menni, szaladnak velünk minden- Sietnék, sietnék de ő nagyon ráér, eszébe jut, menjünk nézzük meg a traktort, és boltos néni után a játszóteret is. 

Végre itthon, rohanás a szobába előttem egy kép: mindent elöntött a nyers tészta. Kedvenc írónőm Fable, a halkirálynő sorozat hősnője ádáz vicces harcot vív a kelt tésztával. Kacagtató volt olvasni, de átélni nem szerettem volna. Eltelt majdnem két óra ,félve lépek be a nappaliba mi vár ott rám..........A  tésztánk óriási ,de a vájdling is amiben pihent, szinte sajnálom megzavarni ezt a nyugalmat. 

Bezzeg Hunor -anya gyúrjunk- kiált fel  és két kézzel Durr  a közepébe, ragacs az egész gyerek, fülig ér a szája, ez a legjobb az egészben. Tésztánk fantasztikus állagú - a gyerekem pedig határtalanul boldog lett. Nyújtjuk együtt, szaggatom én, Ő pedig trancsírozza, dagasztja, gyúrja szegény tészta nem erről álmodozott az elmúlt órákban. Tepsibe teszi a kis valamiket, közben a szép pogácsa kerekeket átlyukasztja, összenyomja, sodorja.................
 
Vajat melegítek, keresem a diót, elfelejtettem darálni, rögtönözünk darált mák ( a gubába szántam)  kerül rá. Csakis kupacba, mert  most hegy lesz a tésztán. és a padlón is....Imádom mikor segít,  a  romokat már kevésbé. Csuda finom és szuper magas lett a galuskánk. Sodó sem kell hozzá, mert puha, lágy egyáltalán nem száraz. Íme a végeredmény:
 
Akit érdekel a recept, szívesen elküldöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése