2012. január 28., szombat

Varrócérnák újjá éledése

Írtam már, írtammár? hogy nálunk csak az kerül a kukába ami valóban szemét. Egyrészt a környezettudatosságom, másrészt a szüleim nevelési hatása, harmadrészt a sóherságom miatt. A párom viccelődött régen, hogy én hiába selejtezek, szortírozok, a kupac csak a folyosóig jut és onnan apránként visszavándorol minden. Mostanra ez úgy módosult, hogy Ő mellettem áll egy zsákkal, dobozzal és amint megtelt  cuccal már viszi is a padlásra, pincébe, fészerbe, gondosan ráírva mit tartalmaz, kinek fogjuk a kezébe, csomagtartójába pakolni.........

Ezért még jobban meggondolom mikor és miről mondok le az ő jelenlétében, kisebb dobozokat szereztem be, és vékonyabb zsákot, amit  félig sem ajánlott megtömni. Mielőtt lemondanék bármiről, elrakom a gardróbba, és ha fél évig vagy 1 évig nem nyúlok hozzá, nincs rá szükségem akkor valóban eljött a búcsú ideje.

Réges-régen RENDET raktam a varrógép fiókban, és a varrócérnás dobozban. A  varrócérnás doboz kiürült a  sok cérna elöregedett, már semmire sem jó, kukába vele- mondta mindenki. Én sajnáltam őket, sokan voltak, a szivárvány minden színében, némelyik duplán, triplán. Beletettem őket egy cipős dobozba, és mentek a gardróbba. Eltelt pár hónap, Hunornak kezdtük tanítani a színeket. Volt sok használhatatlan cd-nk, gondoltam ezekre ragasztok színes anyagot, tapogatni, szineket tanulni, később memoria játékként is használhatjuk..........Ekkor akadt a kezembe a cérnákkal teli doboz. Én úgy , de úgy örültem nekik, mint még soha leselejtezett dolognak. 


Tubusos ragasztóval lekentem a cérnák végét, kicsit még elkentem ez egyik oldalt, pár órát száradtak és már kezdődhetett a játék. Készítettem már játékot, de ez rekord idő alatt készen lett, és a legtöbbet játszó játékunk lett. Piramist, kört, sorfalat, autó utat építettünk, pedig akkor még igazi autója sem volt, az egyik spulnival berregtünk,és játszva tanulta a kisfiam a sokféle színárnyalat nevét. Pár héttel később 4 részre törtem egy hurkapálcát, 1-1 véget ecsiszoltam csúcsosra a másikhoz erős fonalat erősítettem, és készen lett a házi fűzögetős játékunk, a "KUKÁBÓL". A mai napig játszunk vele, számuk kicsit megfogyatkozott, de még mindig van elég, és most már több játékkal  és játszótárssal kombináljuk.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése